License Agreement
NETTLØNN
LISENSAVTALE
Ved å ta i bruk og bruke
internettløsningen fra Leverandøren, bekrefter Kunden at avtalen er lest,
forstått og aksepterer å være bundet av bestemmelsene i denne avtalen som gjelder
for de relevante programmer og tjenester fra leverandøren.
Les derfor hele avtalen nøye. Dersom
Kunden ikke aksepterer avtalebestemmelsene, har Kunden
ikke rett til å benytte programmer
og/eller tjenester fra Leverandøren.
Dersom Kunden ikke aksepterer denne
avtalen, må kunden avbryte registreringen og avslutte
bruken av alle Leverandøren sine
programmer og tjenester.
“Kunden” er en person, fysisk eller
juridisk, som inngår denne avtalen med Leverandøren, og
som Leverandøren forholder seg til.
“Bruker” er kunden selv, eller en
person som av kunden er gitt tillatelse til å benytte
tjenestene i overensstemmelse med de
rettigheter og plikter som følger av denne avtale.
BEGRENSNINGER
Det er ikke lov til å kopiere noe fra
Internettløsningen ut over det å bruke programmet
gjennom vanlige nettlesere.
Det kan ikke modifisere, tilpasse,
oversette eller lage avledede proKundenkter basert
på
programmet eller deler av programmet.
Internettløsningen/programmene
tilhører og er eid av Leverandøren og gjort tilgjengelig på
www.nettlonn.no. Strukturen, organiseringen og koden
til programvaren tilhører Leverandøren.
Programvaren er beskyttet gjennom lov,
inkludert opphavsrett og copyrightlovgivningen.
ABONNEMENT
Abonnementet vil normalt bli fakturert
per måned eller i tråd med NettLønn's sine
administrative rutiner, men begrenset
oppad til 12 måneder.
Abonnementet blir fakturert
etterskuddsvis.
TREDJEPARTS
PROGRAMVARE, LØSNINGER OG ABONNEMENTER. HERETTER KALDT LØSNINGER
NettLønn tilbyr løsninger som tilbys av
selskaper som ikke juridisk er en del av NettLønn.
NettLønn vil normalt fakturere NettLønns kunder direkte for tredjeparts løsninger, men kan
i spesielle tilfeller faktureres NettLønns kunder
direkte.
NettLønn forbeholder seg rettet til å endre
prisene i tråd med tredjeparts prispolitikk med minimum 3 måneders varsel.
BETALINGSBETINGELSER
14 dagers betalingsfrist fra
kjøpsdato. Forsinket betaling belastes med for
tiden 9% p.a.
OPPSIGELSESTID
Det er ingen oppsigelsestid.
KUNDEDATA, DATATRAFIKK, VEDLIKEHOLD
Leverandøren har ingen forpliktelse
til å lagre data etter forhåndsbetalt periode.
Kundens data blir normalt tatt
vare på i i 6 (seks) måneder etter at
abonnementets opphør (slik det vanligvis fremkommer på siste faktura dvs. ”til
dato”) .
Ved oppsigelse, kan leverandøren ved
behov tilrettelegge rutiner for Kunden som gjør det mulig for kunden å hente ut
nødvendige ansatt- og lønnsdata. Leverandøren
fakturerer for dette arbeidet etter medgått
tid. Timeprisen er i år 2018/2019 kr. 950,- (ekskl. mva).
Der brukerne genererer mer webtrafikk
enn det Leverandøren regner som normalt, tatt i
betraktning den webløsning som er
valgt, kan Leverandøren ta ned siden (gjøre sidene
utilgjengelig). Dette gjelder også ved
varslet vedlikehold av programvarer og tjenester .
Leverandøren forbeholdes retten til å
endre og bestemme hvilke tjenester som til enhver tid er
tilgjengelige på serverne.
ANSVARSBEGRENSNINGER
All bruk av Leverandøren's webløsninger
skjer på eget ansvar.
Adato AS (NettLønn),
dets leverandører er ikke ansvarlig for direkte eller indirekte tap som Kunde
eller noen andre påføres i forbindelse med bruk av Leverandørens programvare,
herunder Nett-Tjenesten. Dette innbefatter alle
eventuelle skader, feil, tap av informasjon, data o.l. av noe slag,
driftsavbrudd, tap av fortjeneste, eller øvrig økonomisk eller ikke-økonomisk
tap som måtte oppstå som følge av bruk av eller manglende mulighet eller evne
til å bruke NettLønn’s programvare, andre
tjenester, opplysninger eller annet. Ansvarsbegrensningen gjelder uavhengig av
årsak (herunder som følge av systemfeil eller ny versjon), og omfatter også
hvis dette skyldes uaktsomhet fra Leverandørens side. Dette gjelder selv om
Leverandøren er blitt informert om muligheten for slike skader eller tap. Under
enhver omstendighet er Leverandøren sitt fulle ansvar i henhold til samtlige av
denne avtalens bestemmelser begrenset oppad til det beløp Kunden faktisk har
betalt for Leverandørens tjenester de 6 (seks) siste månedene.
PARTENES ANSVARSOMRÅDE
Leverandøren (dets leverandør)
tar backup av alle kundedata minst en gang
per døgn.
Leverandøren forplikter seg til at
Leverandørens programvare i all vesentlighet fungerer i overensstemmelse med
brukerveiledninger som finnes på Leverandørens Internettsider i en periode på
tre måneder fra oppstart av kundeforholdet (garantiperioden). I garantiperioden
forplikter Leverandøren seg til enten (1) å utbedre feilen eller (2)
tilbakebetaling av tilsvarende kjøpesummen (beløpet på første betalte faktura)
dersom denne ikke oppfyller Leverandørens garanti. Leverandøren bestemmer
hvilken av disse to alternativer som skal benyttes. Feil eller mangler som
skyldes feilaktig bruk, ulykkehendelser eller feilaktig anvendelse omfattes
ikke av garantien.
Det garanteres ikke at Leverandørens
programvare med avgiftsmessige/skattemessige beregninger håndterer enhver
avgiftsmessig/skattemessig situasjon eller at programvarens
simuleringsmuligheter gir mer enn omtrentlige beregninger. Leverandøren
garanterer heller ikke eventuelle nettbanktjenester til enhver tid vil være
tilgjengelige. Nettbanken og bruk av denne reguleres utelukkende gjennom avtale
med den aktuelle nettbank.
Kunden forplikter seg til å se på
rutiner som ivaretar kravet om dokumentasjon i henhold til lover og regler.
Dette kan være lokal lagring av lønnsslipper, utbetalingslister,
regnskapsbilag, terminoppgave med mer.
FORCE MAJEURE
Leverandøren er ikke
erstatningspliktig dersom Force Majeure inntreffer.
Dette betyr at dersom avtalens
gjennomføring helt eller delvis hindres, eller i vesentlig
grad vanskeliggjøres av forhold som
ligger utenfor partenes kontroll, suspenderes
partenes plikter i den utstrekning forholdet
er relevant, og for så lang tid som forholdet
varer. Slike forhold inkluderer, men
er ikke begrenset til, streik, lockout, linjefeil hos
teleoperatør, samt ethvert forhold som
vil bli bedømt som force majeure.
Brukeren er selv ansvarlig for alle informasjon og
data som registreres hos oss, og
brukeren må selv iverksette rutiner
som kan ivareta denne informasjonen (f.eks. gjennom
utskrifter, eksportering osv.).
Leverandøren foretar ikke
spesialtilpasninger i sine systemer ut fra enkeltbrukers ønsker. Men dersom det
er fornuftig (og ønskelig fra tilstrekkelig mange) å utvikle nye rutiner og
rapporter, vil vi (så langt det er mulig) sette inn ressurser for å få ønsket
oppfylt.
EIERFORHOLD OG AJOURFØRING
AV KUNDEOPPLYSNINGER
Dersom Leverandøren endrer
eierstruktur i form av for eksempel etablering av morselkap,
datterselskap, underselskap,
fusjonering m.m. overdras kundeforholdet automatisk til den
nye eierstrukturen som måtte oppstå.
Kunden har alene ansvaret for at
kundeopplysningene til enhver tid er korrekte.
Kunden kan
selv ajourføre kundeopplysningene sine under knappen
Administrator og Administratoroppl. når
kunden er pålogget sitt lønnsområde.
SIKRING AV PERSONVERNET (GDPR)
Leverandøren forplikter seg å
beskytte den enkelte mot at personvernet blir krenket gjennom behandling
av personopplysninger.
Leverandøren skal i sine rutiner
iverksette tiltak slik at personopplysninger blir
behandlet i samsvar med grunnleggende personvernhensyn, herunder behovet for
personlig integritet, privatlivets fred og tilstrekkelig kvalitet på
personopplysninger.
Leverandøren etterlever de nye
personvernreglene (General Data Protection Regulation-GDPR ) fra 2018.
NettLønns Personvernerklæringen og
Databehandleravtale finner du rett etter innlogging under knappen ”Samtykke”.
ENDRING AV DENNE BRUKERAVTALEN
Leverandøren forbeholder seg til å
endre innholdet i denne avtalen, eller si den opp med
umiddelbar virkning. Dette
gjelder også endring av abonnementsperioder og priser
(prisstruktur).
SUPPORT OG OPPLÆRING ER IKKE INKLUDERT
I ABONNEMENTSPRISENE
All support og opplæring er ikke
inkludert i abonnementsprisen og faktureres etter medgått tid etter gjeldende
timepriser. Dette gjelder både support og opplæring via telefon , e-post m.fl.